Jak na hlášení pojistné události u českých pojišťoven
30.03.2024
K dopravním nehodám dochází dennodenně. Stačí jen malá chvilka nepozornosti a můžete se stát viníkem, nebo poškozeným. K rychlému a bezproblémovému vyřízení finančních nároků je potřeba vše kvapně a správně nahlásit pojišťovně. Jak postupovat při hlášení pojistné události a co dělat, když je nehodě přítomna policie, se dozvíte na následujících řádcích.
Lehké dopravní nehody nevyžadují přítomnost policie
Obsah článku
- Dopravní nehoda a hlášení pojistné události
- Nehoda s asistencí policie
- Nehoda bez asistence policie
- Jak nahlásit pojistnou událost pojišťovně
- Kooperativa hlášení pojistné události
- ČPP hlášení pojistné události
- Uniqa hlášení pojistné události
- ČSOB hlášení pojistné události
- Pillow hlášení pojistné události
- Direct pojišťovna hlášení pojistné události
- Slavia pojišťovna hlášení pojistné události
- Hlášení pojistné události Generali Česká pojišťovna
- Hlášení pojistné události Allianz
Dopravní nehoda a hlášení pojistné události
Aby vůbec pojišťovna měla co řešit, je potřeba, aby vozy byly pojištěny v rámci povinného ručení nebo havarijního pojištění. Z povinného ručení viníka se vyplácejí škody poškozeným účastníkům dopravní nehody, havarijní pojištění potom kryje rizika na voze viníka.
Dojde-li k nehodě, pak je hlášení pojistné události odvislé od toho, zda bylo potřeba k nehodě volat policii, či nikoliv.
Nehoda s asistencí policie
Policii musíte zavolat k nehodě, pokud:
- při ní došlo ke zranění nebo usmrcení osob,
- škoda na majetku přesáhla 100 tis. korun (včetně věcí uvnitř vozů),
- máte podezření na užití návykových látek před jízdou,
- došlo ke škodám na majetku třetích osob (např. nabouraná svodidla, dopravní značka, plot),
- se nemůžete dohodnout na vině, případně viník odmítá podepsat záznam o dopravní nehodě.
V těchto případech nemusíte vyplňovat záznam o nehodě, policisté vám dají protokol o nehodě, který si přečtete, a souhlasíte-li s ním, tak i podepíšete. Protokol slouží jako podklad pro pojišťovnu.
Nehoda bez asistence policie
Jestliže karambol nesplňuje žádnou z podmínek uvedených výše, pak k nehodě policii volat nemusíte a postačí vám jen vyplněný a podepsaný záznam o nehodě. Ten byste měli vozit s sebou v kastlíku u řidiče. Záznam má propisovatelnou kopii, kterou poté dostane druhý z účastníků nehody. Potřebujete vyplnit:
- identifikační údaje viníka (jméno, příjmení, adresu, případně název firmy a její sídlo),
- registrační značku vozidla, které nehodu způsobilo,
- číslo zelené karty (tzn. číslo smlouvy) a pojišťovnu, u které má viník sjednané povinné ručení.
Doporučujeme si nehodu zdokumentovat a případně si vzít kontakty na svědky, pokud nějací jsou.
V obou případech pak platí, že pojišťovnu viníka musí kontaktovat všichni účastníci nehody, tedy jak poškozený, tak samotný viník.
Jak nahlásit pojistnou událost pojišťovně
V dnešní době už většina pojišťoven nabízí rychlé nahlášení pojistné události přes webové stránky. Aby nahlášení proběhlo správně a vy se tak vyhnuli průtahům při vyřizování škody, mají pojišťovny k dispozici telefonní linky, přes které vás jejich zaměstnanec navede ke správnému vyplnění formuláře. Následující text vám přinese odkazy na hlášení škod u největších českých pojišťoven.
Kooperativa hlášení pojistné události
Kooperativa hlášení pojistné události – pojišťovna Kooperativa poskytuje klientům možnost nahlásit pojistnou událost přes webový formulář. Na stránkách www.koop.cz najdete v pravém horním rohu odkaz Řešení škody. Zde můžete nejen nahlásit škodu online, ale i zjistit stav již nahlášené pojistné události nebo doplnit další dokumenty. Součástí nabídky je dále podrobný průvodce hlášením škody.
Kooperativa hlášení pojistné události
Máte-li další dotazy ohledně toho, jak nahlásit škodu, pak je vám k dispozici telefonní linka 957 105 105.
ČPP hlášení pojistné události
ČPP hlášení pojistné události – hlášení pojistné události online nabízí také Česká podnikatelská pojišťovna. Na adrese www.cpp.cz je potřeba kliknout na odkaz Řešení škody. Zde si poté vyberete z nabídky – buď nahlásíte škodu online, nebo můžete zjistit stav již nahlášené škody.
ČPP hlášení pojistné události
Česká podnikatelská pojišťovna poskytuje poradenství ohledně hlášení škody. Zavolat můžete na telefonní číslo 957 444 555.
Uniqa hlášení pojistné události
Uniqa hlášení pojistné události – nahlásit škodu online lze rovněž u pojišťovny Uniqa. V jejím případě se ke kýženému odkazu musíte více proklikat, ovšem web je přehledný a jednoduše vás navede. Na stránkách www.uniqa.cz najdete odkaz Hlášení škod. Zde potom vyberete, jaký typ škody chcete řešit. V případě škody způsobené dopravní nehodou vyberete odkaz Vozidla. Web vám dá poté na výběr, zda uplatňujete škodu z povinného ručení, havarijního pojištění, nebo doplňkového připojištění skel.
Uniqa hlášení pojistné události
V případě, že budete mít problém s online hlášením škody, nebo máte další dotazy, můžete využít telefonní linku pojišťovny Uniqa +420 488 125 125.
ČSOB hlášení pojistné události
ČSOB hlášení pojistné události – možnost nahlásit pojistnou událost online najdete u ČSOB Pojišťovny. Přes odkaz Hlášení škody vyberete Oznámení škody. Zde poté kliknete na pole Pojištění vozidel, kde pak již jen volíte, zda hlásíte škodu z pozice viníka, poškozeného, případně zda chcete řešit škodu z havarijního pojištění.
ČSOB hlášení pojistné události
Nahlásit škodu můžete u ČSOB Pojišťovny i telefonicky na čísle +420 466 100 777.
Pillow hlášení pojistné události
Pillow hlášení pojistné události – jedinou z pojišťoven v našem výčtu, která nenabízí online hlášení pojistné události, je pojišťovna Pillow. Ta své produkty nabízí teprve od roku 2020. Na informace o tom, jak nahlásit škodu, se dostanete přes odkaz Škody a kontakty. Oznámení nové škody můžete provést telefonicky na čísle +420 295 562 333 od pondělí do pátku v čase 8:00 – 17:30, případně na e-mailu info@pillow.cz.
Pillow hlášení pojistné události
Direct pojišťovna hlášení pojistné události
Direct pojišťovna hlášení pojistné události – na webových stránkách Direct pojišťovny můžete nahlásit škodu přes odkaz Vyřešit online. Poté je potřeba kliknout na Hlášení a řešení škody a vybrat Pojištění vozidel. Po volbě, zda chcete nahlásit škodu hrazenou z povinného ručení, nebo havarijního pojištění, můžete začít vyplňovat formulář.
Direct pojišťovna hlášení pojistné události
Chcete-li škodu nahlásit co nejdřív, zavolejte na linku 270 270 777 v době od pondělí do pátku mezi 8 a 18 hodinou.
Slavia pojišťovna hlášení pojistné události
Slavia pojišťovna hlášení pojistné události – škodná událost se u Slavia pojišťovny řeší přes odkaz Nahlášení škody. Zde si vyberete, že chcete škodu nahlásit online. Poté je potřeba vybrat, zda událost hlásíte jako poškozený, viník, případně zda uplatňujete havarijní pojištění. Po zvolení dané možnosti vás čeká vyplnění všech údajů spojených s pojistnou událostí.
Slavia pojišťovna hlášení pojistné události
U Slavia pojišťovny můžete škodu nahlásit dále na telefonním čísle 255 790 111 v pracovní dny od 8 do 18 hodin nebo na e-mailu registrace@slavia-pojistovna.cz.
Hlášení pojistné události Generali Česká pojišťovna
Hlášení pojistné události Generali Česká pojišťovna – u největší české pojišťovny lze samozřejmě řešit škodu online. Hned na úvodní stránce je třeba pod odkazem Řešení škod vybrat Nahlásit škodu. Pro nahlášení dopravní nehody musíte zvolit Vozidlo a poté již jen vybrat, zda chcete uplatnit povinné ručení, či havarijní pojištění.
Hlášení pojistné události Generali Česká pojišťovna
Jestliže si s nahlášením škody nevíte rady, případně máte doplňující dotazy, můžete pojišťovnu kontaktovat na telefonním čísle 241 114 114.
Hlášení pojistné události Allianz
Hlášení pojistné události Allianz – u pojišťovny Allianz najdete odkaz na nahlášení pojistné události na hlavní straně. Zde poté vyberete, že chcete řešit škodu na vozidle – Auta & Vozidla. Pak už vás webový formulář navede, jak jednoduše vyplnit všechny potřebné informace.
Hlášení pojistné události Allianz
Nejste-li si jistí, že formulář vyplníte správně, můžete pojistnou událost nahlásit i telefonicky na čísle +420 241 170 000.
Nejčastěji kladené otázky – FAQ
-
Zákon nedefinuje, do kdy je potřeba nahlásit pojistnou událost v případě dopravní nehody. Obecně ale platí, že škodu z povinného ručení je potřeba řešit bez zbytečného odkladu.
-
Škodu musí nahlásit všichni účastníci nehody, tedy viník i poškozený. Pojistná událost se hlásí vždy pojišťovně viníka.
-
K dopravní nehodě musíte zavolat policii v případě, kdy došlo ke zranění či usmrcení osob, škoda přesáhla 100 tis. korun nebo pokud došlo ke škodě na majetku třetí strany. Policie se volá také v těch případech, kdy není jasný viník nehody, viník od nehody ujede nebo vás druhá strana nutí vzít na sebe vinu.
Jsem Martin Daneš, obchodní a komerční ředitel SURI.CZ. Naším úkolem je Vám vždy najít to nejvhodnější pojištění, které se Vám budeme snažit ušít na míru. A díky komplexní produktové nabídce od všech relevantních pojišťoven Vám to můžeme i zaručit. Když budete mít jakýkoli produktový dotaz, neváhejte se na nás obrátit na info@suri.cz